Digitale bannering op Oesterdam

Foto:

De politie gaat digitale bannering en tekstkarren inzetten bij het onderzoek naar de overladen man die zaterdagochtend 17 oktober onderaan een steiger bij de Oesterdam is aangetroffen.

50-jarige man uit Venezuela

Inmiddels heeft het rechercheteam dat de zaak onderzoekt kunnen achterhalen dat het slachtoffer een 50-jarige man uit Venezuela betreft. Vorig weekend werd op- en rond de plek waar hij gevonden is uitgebreid onderzoek gedaan. Vrijdag 23 en zaterdag 24 oktober zet de politie in de omgeving van de plaats delict tekstkarren waarbij ze vraagt eventuele getuigen zich te melden.

Bannering

Daarnaast wordt er digitale bannering ingezet. Dat houdt in dat iedereen die vrijdag en zaterdag in de buurt van de Oesterdam is en via zijn of haar smartphone internet op gaat een digitale banner te zien krijgt waarin de politie aandacht voor de zaak vraagt. Hoe dat werkt dat leest u hier.

Wat is bannering?

Een banner is een grafische reclame-uiting op het internet om een boodschap onder de aandacht te brengen van het publiek. Door op een banner te klikken wordt een pagina geopend waar meer informatie over het geadverteerde te vinden is, in het geval bij de politie zal dit informatie zijn over een onderzoek, preventieadvies of een directe hulpvraag aan burgers.
De banners kunnen worden aangeboden per stad, stadsdeel of wijk en zelfs op een specifiek postcode gebied. Dat maakt dit een zeer geschikt middel om specifiek en doelgericht informatie te geven of te vergaren.

Aldus de politie

Reacties