Zo gaat Slagerij Van der Borght om met de coronacrisis

Foto:

Vrijwel alle ondernemers zullen de gevolgen van de coronacrisis voelen. Voor Slagerij Van der Borght is dat niet anders. Erik & Elles van der Borght vertellen hoe het bedrijf omgaat met de coronamaatregelen.

Dit bedrijfsartikel is geplaatst in het kader van de ondernemer-in-het-zonnetje actie. Door de uitbraak van het coronavirus beleven ondernemers lastige tijden. Wij hopen ze te ondersteunen met deze publiciteit. Het artikel is gemaakt met behulp van NewsMarker.nl.

Slagerij Van der Borght is opgericht in 1930 en bestaat dit jaar dus 90 jaar. Slagerij Van der Borght richt zich regionaal op particulieren en bedrijven.

Kunt u voor de mensen die het bedrijf niet kennen, uitleggen wat Slagerij Van der Borght doet?

”Hét adres voor ambachtelijke vlees- en vleeswaren, verschillende worstsoorten uit eigen worstmakerij. Salades & specialiteiten uit eigen keuken.
Wij slachten onze eigen runderen (dikbil) en dat proef je! Wij staan voor een (h)eerlijk stukje vertrouwd vlees. Kwaliteit staat bij ons en onze medewerkers hoog in het vaandel!”

Wat merkt u zakelijk gezien van de coronacrisis?

”Het is vooral de consument die is veranderd, mensen kunnen niet uit eten gaan, dus koken ze veelal thuis. Dit resulteert tot een ietwat grotere toeloop van consumenten in de slagerij. De afname door horecaondernemers is vrijwel tot 0 gedaald, op een uitzondering (gelukkig) na… Wij hebben te doen met onze collega-ondernemers die gedwongen moesten sluiten en in een zwart gat zijn gevallen. Tot op heden kunnen wij open blijven, daar wij onze maatregelen hebben genomen en geen van ons ziek is!”

Welke maatregelen heeft Slagerij Van der Borght genomen? Of welke oplossingen zijn er bedacht?

”Desinfectie bij binnenkomst, zowel klanten als wijzelf. Extra desinfecteren van apparaten Pinautomaten bijvoorbeeld).  Dragen van handschoenen.  Een maximum van 4 personen in de slagerij. Anderen wachten netjes buiten met 1,5 meter afstand (afgebakende vakken op de stoep). Contactloos betalen mogelijk. Evenals contant (de klant kan zijn contant geld op een speciale betaalplaat leggen). Thuisbezorgen van de boodschappen.”

Wat kunnen mensen doen om u en uw onderneming te helpen?

”Blijf ons alstublieft bezoeken en houdt u aan de voorschriften.
Houd rekening met elkaar! Blijf gezond!”

Zijn er ook positieve ontwikkelingen of dingen die u en andere ondernemers van de coronacrisis kunnen leren?

”Mensen houden meer rekening met elkaar, waarderen het “normale” leven veel meer. Doordat wij maar maximaal 4 personen in de winkel mogen toelaten geeft het meer rust voor de klant, maar ook zeker voor onszelf en ons team.
Er komen allerlei ludieke acties naar voren om de ondernemer in nood bij te staan..het gevoel van saamhorigheid ten top!”

Waar ziet u het meest naar uit na de coronacrisis?

”Dat het “normale” dagelijks leven weer op gang komt en wij allemaal onze vrijheid weer terug krijgen. Daarnaast is het heerlijk om vrienden en familie weer met open armen te ontvangen. En natuurlijk weer op vakantie gaan!!”

Voor meer informatie over Slagerij Van der Borght kijkt u op https://www.slagerijvanderborght.nl.

Reacties