Zo gaat Culinair Vleghels om met de coronacrisis

Foto:

Bergen op Zoom – Vrijwel alle ondernemers zullen de gevolgen van de coronacrisis voelen. Voor Culinair Vleghels is dat niet anders. Dave Vleghels vertelt hoe het bedrijf omgaat met de coronamaatregelen.

Dit bedrijfsartikel is geplaatst in het kader van de ondernemer-in-het-zonnetje actie. Door de uitbraak van het coronavirus beleven ondernemers lastige tijden. Wij hopen ze te ondersteunen met deze publiciteit. Het artikel is gemaakt met behulp van NewsMarker.nl.

Culinair Vleghels is opgericht in 2011 en bestaat dit jaar dus 9 jaar. Culinair Vleghels richt zich regionaal op particulieren en bedrijven.

Kunt u voor de mensen die het bedrijf niet kennen, uitleggen wat Culinair Vleghels doet?

”Culinair Vleghels is opgericht in 2011. Al snel na de start diende de eerste vaste partner zich aan; Poppodium Gebouw T. Vanaf de opening verzorgen wij wekelijks de catering voor artiesten en medewerkers. Met onze party-catering verzorgen wij bij bedrijven en particulieren complete buffetten, fingerfoods, hapjes of compleet verzorgde feesten. Het groene, duurzame concept van ons genaamd VLEGHA is ook zeker de moeite waard. Met dit concept gaan we in op gezond en duurzaam circulair cateren. Kijk op http://www.vlegha.nl voor een impressie. Eind 2019 zijn wij intern gestart als bedrijfscateraar bij Stadlander. In het bedrijfsrestaurant voeren wij een concept waarbij gezonde voeding, een zo laag mogelijke derving en efficiënte personeelsinzet centraal staan. Mocht u een impressie willen krijgen kunt u een kijkje nemen in onze digitale winkel http://www.culinairvleghelsdewebwinkel.nl.”

Wat merkt u zakelijk gezien van de coronacrisis?

”De coronacrisis heeft als gevolg voor ons dat wij onze vaste partners niet van catering kunnen voorzien. Zij hebben hun deuren moeten sluiten waar wij dus direct last van hebben. Gevolg is een lagere omzet en een vrijwel lege agenda als het aankomt op grote opdrachten.”

Welke maatregelen heeft Culinair Vleghels genomen? Of welke oplossingen zijn er bedacht?

”Maaltijden bezorgen doet momenteel ieder restaurant. Hierdoor zijn er in een klap ongeveer 20 cateraars in de nabije omtrek bij gekomen. Om ons te onderscheiden hebben we een aantal gerechten ontwikkeld met een knipoog naar het virus. Voorbeelden hiervan zijn de Pan de Mie (gerecht met mie vis-, vlees-, en/of groenten in een pan gepresenteerd), de houd afstand plank (1,5 meter plank gevuld met fingerfoods), een schaal mondhapjes, de RIVM (roergbakgerecht inclusief vis maaltijd) of de OMT-box (ontbijt met tussendoortjes gevulde doos). Al deze artikelen staan op de quarantaine pagina van onze webwinkel.”

Wat kunnen mensen doen om u en uw onderneming te helpen?

”Ik hoop dat mensen lokaal blijven bestellen. Juist nu hebben we de omzet nodig om het hoofd boven water te kunnen houden.”

Zijn er ook positieve ontwikkelingen of dingen die u en andere ondernemers van de coronacrisis kunnen leren?

”Richt je ook op kleinere aantallen gasten. Ook in ‘vette’ tijden contact en oog blijven houden voor de kleinere opdrachten. Dit is voor je onderneming zo belangrijk. Persoonlijk contact is voor veel mensen een heel belangrijk item.”

Waar ziet u het meest naar uit na de coronacrisis?

”Het onbevangen leven weer oppakken. Het werk voor grote groepen zoals een Op de T festival is iets wat wij erg missen.”

Voor meer informatie over Culinair Vleghels kijkt u op https://www.culinairvleghelsdewebwinkel.nl.

Reacties