Vitaliteitsprogramma van start tijdens de Week van het Werkgeluk

Foto: SDW

Wat doet jouw werkgever aan werkgeluk? Zorginstelling SDW start in samenwerking met de partijen NN (Nationale-Nederlanden), HCS, CZ en
FitzCompany op deze week een duurzaam energiek vitaliteitsprogramma voor alle medewerkers van SDW. Dat meldt de organisatie in een persbericht.

Ylva Ideler, adviseur duurzame inzetbaarheid bij SDW, is sinds dit jaar werkzaam bij de organisatie en weet vanuit haar expertise hoe belangrijk vitaliteit op de werkvloer is. “Het vitaliteitsprogramma helpt ons binnen SDW om met elkaar bewust bezig te zijn met duurzame inzetbaarheid, waaronder vitaliteit. Het is een onderdeel van SDW FIT. Door bewust te zijn van wat we doen, kunnen we keuzes maken en vitale doelen behalen en volhouden”, legt Ylva uit.

Week van het werkgeluk

Er is gekozen om de kick-off van het programma te laten plaatsvinden in de Week van het Werkgeluk. SDW vindt het belangrijk om vitaliteit bespreekbaar te maken. Vitaliteit is niet iets eenmaligs en niet alleen deze week belangrijk, het moet geïntegreerd worden in elke dag. De komende jaren gaat SDW hier actief mee aan de slag. Binnen het thema duurzame inzetbaarheid zijn vitaliteit, gezondheid en veiligheid één van de belangrijkste thema’s.

Trainingen, webinars, energizers, powertalks

SDW is trots op de samenwerking met de partijen FitzCompany, NN, HCS en CZ. Alle partijen hebben belang bij de duurzame inzetbaarheid van medewerkers. “Het is voor ons de uitgelezen kans om de krachten te bundelen en de kennis hierover gezamenlijk uit te wisselen”, stelt Ylva. In de komende maanden bestaat het startende vitaliteitsprogramma uit een interactieve mix van trainingen, webinars, energizers, powertalks en dit alles ondersteund door het FitzMe portal en de App. ‘SDW is ambitieus met haar vitaliteitsprogramma en wij zijn trots dat we hierin mee mogen denken’, aldus Jimmy van ’t Wout, adviseur bij FitzCompany. Door in elke laag van de organisatie bezig te zijn met vitaliteit, krijgen medewerkers niet alleen tips en inzichten vanuit de vitaliteitsexperts, maar ook vanuit de directe collega’s zelf. De onderwerpen die de komende periode centraal staan zijn balans en veerkracht, challenge yourself en zorg goed voor jezelf. Daarbij staat de slogan ‘’Voel je lekker, fit en vitaal’’ centraal.

Cookieinstellingen