Nieuwe huisstijl winkelgebied De Parade feestelijk onthuld

23 sep , 9:25 Nieuws
deparadebergenopzoom
Confettislingers en Robbie Williams’ “Let me entertain you” kondigden donderdagmiddag de start aan van de nieuwe Parade in het centrum van Bergen op Zoom. Het winkelgebied staat aan de vooravond van een revitalisatie. Met een druk op de rode knop gaf Wethouder Dominique Hopmans, samen met Morris Jansen en Jean-Paul van Oijen namens eigenaar Krabbegat Vastgoed, hiervoor het startsein. Dat meldt het bedrijf.
“Twee jaar geleden hebben wij de visie voor de binnenstad vastgesteld”. Met deze woorden luidde wethouder Hopmans zijn toespraak in. “Maar om van visie naar actie te gaan, heb je samenwerkingspartners nodig. Partners, die je vertrouwt en waarmee je kan bouwen. Krabbegat Vastgoed is zo’n partij waarmee de gemeente vanuit vertrouwen kan bouwen aan een langjarige samenwerking. Niet alleen hen wil ik bedanken, ook het netwerk Volle Straatjes, waarin makelaars, vastgoedpartijen en andere betrokken partners samenwerken aan het verbeteren van het centrumgebied. Voor Bergen op Zoom is dit bijzonder waardevol.”
Revitalisatie
Krabbegat Vastgoed investeert actief in Bergen op Zoom om zo een bijdrage te leveren aan een levendig en dynamisch centrumgebied en aan thema’s als leefbaarheid, en duurzaamheid. “Wij zijn ervan overtuigd dat we serieuze verbeterslagen kunnen maken om het brede centrum te voorzien van een kwaliteitsimpuls en revitalisatie”, aldus Morris Jansen.
Blikvanger
Door op een rode knop te drukken onthulde de wethouder, samen met de eigenaren van De Parade, de gevel van het pand aan het Sint Josephplein 55. Deze is tijdelijk omgetoverd tot een speelse blikvanger in de nieuwe huisstijl. Kijkgaten laten de bezoekers zichzelf in grappige entourages terugzien en op de vloer heeft een kunstenaar een speelveldje geschilderd. De nieuwe uitstraling loopt door in de Voetboog en Lombardenstraat, waar een kleurrijke decoratie is aangebracht en waar puzzelstukjes met de letters P-L-A-Y de bezoekers verder het centrum in leiden, tot aan de passage aan de Zuivelstraat.
Let’s Play
Met de eyecatcher op het Sint Josephplein is de nieuwe huisstijl van De Parade meteen zichtbaar geworden.  In de loop van de komende maanden zal dit een vervolg krijgen. Om hierbij te helpen is gebiedsmarketingbureau Urban Solutions ingeschakeld. Onder het motto ‘Let’s Play’ krijgt De Parade een nieuwe, frisse uitstraling die zowel jong als oud aanspreekt en aantrekt. “Het centrum van Bergen op Zoom moet aansprekend zijn voor meerdere doelgroepen.”, vindt Morris Jansen, “Met het Let’s Play-thema gaan we daar invulling aan geven.”
Shoeby
Winkelgebied De Parade omvat circa 15.000 m2 winkelruimte verdeeld over 29 panden waar onder andere Douglas, Hema, Jumbo, Cotton Club zijn gevestigd. Met de plannen en aanstaande verbeteringen verwacht Krabbegat Vastgoed winkelgebied De Parade een nieuwe impuls te geven. Jean-Paul van Oijen: “De nieuwe uitstraling trekt niet alleen bezoekers maar ook nieuwe huurders aan.  Naast diverse meerjarige contractverleningen met reeds aanwezige huurders waaronder H&M en Jamin, worden er ook gesprekken gevoerd met diverse nieuwe huurders. Zo gaat een nieuwe winkel van Shoeby begin november haar deuren openen aan de Sint Josephstraat 54-58. “