Gemeente Bergen op Zoom beste citymarketing gemeente van Nederland 2019

Foto:

De gemeente Bergen op Zoom is door een nationale vakjury uitgeroepen tot de beste citymarketing gemeente van 2019 in de categorie tot 100.000 inwoners. Dat meldt de gemeente in een persbericht.

Ieder jaar worden verschillende gemeenten door het hele land genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee. Deze wordt uitgereikt op het Nationaal Congres Citymarketing. Er zijn twee categorieën, namelijk: ‘tot 100.000 inwoners’ en ‘+100.000 inwoners’. Gemeente Bergen op zoom was genomineerd voor de eerstgenoemde categorie en werd vandaag, 17 juni, bekroond tot winnaar.

Uniek als gemeente
“Vanuit een economische uitdaging is een strategie gekozen die al enkele jaren consequent door citymarketing in de gemeente Bergen op Zoom wordt uitgevoerd. En die strategie werkt. Citymarketing Bergen op Zoom is blij dat ze op die manier een bijdrage kan leveren aan positieve resultaten in de stad”, zegt wethouder Evert Weys, die citymarketing in zijn portefeuille heeft. “We voeren al geruime tijd een consequent citymarketingbeleid waarbij we ons richten op bepaalde doelgroepen. Een voorbeeld is Vlaanderen. We merken dat het aantal Belgische gasten dat onze stad aandoet nog altijd toeneemt. Dat zijn natuurlijk mooie resultaten. Uiteraard zijn er altijd uitdagingen voor de gemeente en is citymarketing één van de middelen die we inzetten om deze uitdagingen aan te gaan. Deze prijs is een mooie bevestiging dat we met citymarketing op de goede weg zijn”, aldus de Bergse wethouder.

Vakjury
Bij de beoordeling zijn vakinhoudelijke elementen als beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing meegewogen. Ook is gevraagd naar een kosten-batenanalyse en de ontwikkelingen ten opzichte van vorig jaar. Tenslotte is er gekeken naar vernieuwing en bijdrage aan het vakgebied. Deze elementen werden tijdens jurypresentaties verder uitgediept. Hierna werd er door de vakjury een winnaar gekozen. De vakjury bestond uit Ton Rombouts (voorzitter), Erik Braun, Isabel Mosk, Thom Ummels, Robert Govers, Martin Boisen en Machteld Beekhuis. Gerben Baaij (Dordrecht Marketing) was dit jaar adviseur van de jury.

 

Reacties