Online informatiebijeenkomst Werken met de digitale overheid

Bibliotheek Bergen op Zoom
Bibliotheek Bergen op Zoom
Foto: Jan Krijtenburg

Bibliotheek West-Brabant organiseert een online informatiebijeenkomsten over het werken met de digitale overheid.

Deze bijeenkomsten worden gehouden op woensdag 18 november van10:00 tot 11:00 uur of op donderdag 26 november van 14:00 tot 15:00 uur. De bijeenkomst is bedoeld voor iedereen die de websites van de overheid wil gebruiken, maar niet goed weet hoe het werkt.

Werken met de digitale overheid

Steeds meer zaken van de overheid zijn digitaal te regelen, zoals het doorgeven van een verhuizing, het aanvragen van huurtoeslag of een identiteitsbewijs bij de gemeente, het indienen van een declaratie bij de zorgverzekeraar of een aangifte bij de politie. Ook vraagt de overheid steeds vaker om een DigiD: een digitale toegangscode voor de overheid.

Deelnemers leren tijdens de informatiebijeenkomst welke overheidszaken ze zelf online kunnen regelen en waar ze dat kunnen vinden. Verder is er aandacht voor het aanvragen en gebruik van een DigiD op overheidswebsites. Ook wordt verteld hoe de bibliotheek deelnemers kan helpen en ondersteunen bij het werken met de websites van de overheid.

Aanmelden

Deelname is gratis. Belangstellenden kunnen een mail sturen naar [email protected] onder vermelding van naam, e-mail, telefoonnummer en datum van de online sessie waaraan ze mee willen doen.

Cookieinstellingen